oklejanieauta.pl

FAQ


Folia jest dodatkowym zabezpieczeniem lakieru

Czynniki zewnętrzne, takie jak  kurz, promieniowanie UV, zmienna pogoda, kamienie powodujące odpryski, niekorzystnie wpływają na lakier naszych samochodów oraz generują niepotrzebne koszty dotyczące usunięcia szkód. Folia chroni lakier przed matowieniem i zarysowaniami, co w przyszłości może zwiększyć wartość auta w czasie sprzedaży. Nie chcąc zmieniać koloru auta, można zabezpieczyć lakier przezroczystą folia ochronną.

WAŻNE!!!

Folia nie zabezpiecza karoserii przed korozją, dlatego przed oklejeniem auta powinno się dokładnie sprawdzić stan lakieru oraz blachy i w razie potrzeby naprawić uszkodzenia.

Czynniki zewnętrzne, takie jak  kurz, promieniowanie UV, zmienna pogoda, kamienie powodujące odpryski, niekorzystnie wpływają na lakier naszych samochodów oraz generują niepotrzebne koszty dotyczące usunięcia szkód. Folia chroni lakier przed matowieniem i zarysowaniami, co w przyszłości może zwiększyć wartość auta w czasie sprzedaży. Nie chcąc zmieniać koloru auta, można zabezpieczyć lakier przezroczystą folia ochronną.

 

WAŻNE!!!

Folia nie zabezpiecza karoserii przed korozją, dlatego przed oklejeniem auta powinno się dokładnie sprawdzić stan lakieru oraz blachy i w razie potrzeby naprawić uszkodzenia.


Na co zwrócić uwagę przed i po oklejaniu?

Parę godzin przed oklejaniem należy umyć auto, ale nie woskować.

W celu utrwalenia klejenia najlepiej, żeby auto przez następnych 12/24 godzin stało w suchym miejscu. Po trzech dniach folia powinna przylegać do powierzchni samochodu na tyle mocno, że nawet umycie pojazdu w myjni samochodowej nie spowoduje jej uszkodzenia. Przez okres około trzech tygodni od oklejenia nie należy używać żadnych substancji nabłyszczających. Po tym okresie zaleca się stosowanie wyłącznie teflonowych bądź silikonowych środków nabłyszczających nie zawierających wosków. Odradza się mycia oklejonego samochodu drażniącymi chemikaliami.

WAŻNE!!!

Jeśli auto było lakierowane należy odczekać co najmniej 3 tygodnie od momentu lakierowania do momentu oklejania.

Należy zwrócić także uwagę na jakość lakierowania, jeśli lakier nie trzyma się dobrze podkładu, a ten blacharki, folia może spowodować ubytki.


Czy wszystkie elementy auta można oklejać?

Decydując się na oklejanie auta należy pamiętać, że nie wolno oklejać nielakierowanych zderzaków oraz listew bocznych, nie powinno się oklejać  gumowych uszczelek, a także nierównej, chropowatej oraz skorodowanej powierzchni, ponieważ folia na pewno nie będzie się trzymać.


Jaka jest wytrzymałość folii?

Trwałość folii szacuje się na 5-7 lat. Folia jest wytrzymała, jednak przy użyciu ostrego narzędzia może się uszkodzić, a jednocześnie w pewnym stopniu ochroni w takim przypadku lakier.


Jak długo trwa oklejanie?

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż czas naklejania zależy od wielu czynników, np. od wielkości oklejanej powierzchni, pory roku, stopnia skomplikowania aplikacji folii na powierzchni auta, zależnej np. od ilości wgłębień i zaokrągleń na aucie. Czas ustalany jest indywidualnie, jednak nie powinien przekraczać 3 dni przy całkowitej zmianie koloru.


Ile kosztuje oklejanie auta?

Ceny zależą od typu oklejenia (zmiana koloru, częściowe oklejenie itd.), rodzaju folii, modelu auta, skomplikowania projektu. Przykładowe ceny oklejania auta podaliśmy w Cenniku. Cena potwierdzana jest z każdym Klientem indywidualnie.


Czy oklejanie uszkadza lakier?

Jeśli lakier jest w dobrej kondycji nie zaszkodzi mu ani naklejanie, ani demontaż folii. Po usunięciu folii lakier wygląda prawie jak nowy. W przypadku źle wykonanych napraw blacharskich istnieje możliwość odstania kawałków lakieru lub szpachli przy demontażu.


Czy uszkodzenia na lakierze będą widoczne pod folią?

Mimo tego, że folia jest bardzo elastyczna i dopasowuje się do oklejanej powierzchni, niestety wszelkie wgłębienia, dość widoczne rysy oraz inne uszkodzenia będą widoczne pod folią. Na specjalne życzenie Klienta możemy nakleić folię na uszkodzonych lub źle pomalowanych powierzchniach, ale nie udzielamy w takich przypadkach gwarancji, folia może się odkleić.


Czy po naklejeniu folii widać pęcherzyki powietrza?

Oczywiście staramy się wyeliminować ten problem, jednak jeśli zdarzy się, że bąbelki będą widoczne powinny zniknąć same po paru dniach lub tygodniach pod wpływem słońca.


Czy przed oklejaniem demontowane są niektóre elementy samochodu?

Tak. W zależności od potrzeby demontowane są niektóre elementy auta takie jak: listwy, lampy, klamki, wycieraczki, uszczelki, spryskiwacze, antena, znaki firmowe. Czasem zdarza się, że nie jest możliwy demontaż np.  z powodu złego stanu technicznego auta, podejmujemy wtedy decyzję o niedemontowaniu tych elementów i uzgadniamy z Klientem dalszy przebieg oklejania.  Jeśli do demontażu potrzebne są specjalistyczne narzędzia odsyłamy Klienta do wyspecjalizowanych firm. W nowych autach objętych gwarancją demontaż elementów staramy się ograniczyć do minimum.


Czy folia wygląda jak lakier?

Dzięki folii można uzyskać nieprawdopodobnie ciekawe efekty, np. wymieszać różne struktury folii np. mat i carbon. Wszystko zależy od wyobraźni właściciela auta. Folię trudno odróżnić od lakieru, jednak po dokładnym przyjrzeniu można dostrzec jej zakończenie, np. pod uszczelkami, po otwarciu drzwi na progach, po wewnętrznej stronie maski itp. Na specjalne życzenie Klienta możemy okleić te elementy.


Czy można oklejać auta zimą?

Można pod warunkiem, że auto będzie oklejanie w dodatniej temperaturze umożliwiającej odpowiednie wiązanie kleju. Przy foliach z przetłoczeniami ta temperatura musi być wyższa niż przy powierzchniach płaskich. Ważne jest także, aby samochód po oklejeniu pozostawał przez następnych paręnaście godzin w tej samej temperaturze, w której był oklejany.

Jak myć, pielęgnować oklejone auto?

  • Unikaj mycia samochodu na myjniach automatycznych – szczotki skracają żywotność folii.    Zalecane jest mycie aut na myjniach ręcznych (szczególnie folie carbon i matowe) oraz na myjniach bezdotykowych.
  • Należy także zachować ostrożność przy używaniu myjni ciśnieniowej. Wysokie ciśnienie może odkleić lub rozerwać kawałki folii.
  • Folie zalaminowane, błyszczące można pielęgnować i polerować jak lakier samochodowy, można także używać wosków zabezpieczających.
  •  Nie powinno się szorować zadrukowanej folii, które nie są zabezpieczone laminatem lub lakierem z powodu ścierania się druku.
  • Zimą na bieżąco należy usuwać z auta śnieg, błoto pośniegowe i sól.
  • Nie wolno używać do czyszczenia nadwozia rozpuszczalników i tłuszczów oraz preparatów na bazie tych substancji.

Co w przypadku kolizji drogowej?

Zgodnie z polityka firmy, ubezpieczenie może obejmować naprawę elementów oklejonych folią, jednak najlepiej poinformować wcześniej firmę ubezpieczeniową o tym, że posiadamy samochód oklejony folią.